Καραμανλής: Παραλάβαμε το 18% της σύμβασης 717 και το προχωρήσαμε στο 70%

Καραμανλής

Με το βλέμμα στραμμένο στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής είναι σήμερα το ενδιαφέρον, με φόντο το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Παράλληλα, αναμένεται να μιλήσει για πρώτη φορά ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Στην ίδια συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής έχουν κληθεί επίσης οι πρώην υπουργοί Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης οι οποίοι και θα κληθούν να απαντήσουν για την περίφημη σύμβαση 717.

Στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας θα τοποθετηθούν και βουλευτές από όλα τα κόμματα, ενώ παρών θα είναι και ο νυν αρμόδιος υπουργός για τις Μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης, οι τέσσερις τέως, πρώην και νυν υπουργοί κάθισαν στις θέσεις των υπουργικών εδράνων της Γερουσίας.

Επί της οργάνωσης της συνεδρίασης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Αθανάσιος Μπούρας πρότεινε η ακρόαση των τεσσάρων να αρχίσει με τη σειρά που διαχειρίστηκαν τη σύμβαση με αριθμό 717 κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Σχετικά με τις κλητεύσεις και άλλων προσώπων για ακρόαση φορέων που έχουν ζητηθεί και από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Μπούρας πρότεινε αυτό να απασχολήσει την Επιτροπή στο τέλος της σημερινής συνεδρίασης.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει η συνεδρίαση να αφιερωθεί στα αίτια του δυστυχήματος

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος, ανέφερε ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν ζητήσει η σημερινή συνεδρίαση να αφιερωθεί των αιτιών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα με την ακρόαση των τεσσάρων παριστάμενων υπουργών, αλλά και άλλων προσώπων. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να αξιοποιήσουμε την παρουσία στην Επιτροπή των κυρίων Καραμανλή και Γεραπετρίτη για τη σύμβαση 717, αλλά και για τα όλα τα υπόλοιπα θέματα και εμείς θα το πράξουμε. Ζήτησε -επειδή η σημερινή δεν έχει συγκληθεί με την δυνατότητα που δίνει ο ΚτΒ στην Αντιπολίτευση αλλά ήταν ομόφωνη απόφαση- η επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής για την ακρόαση και άλλων προσώπων να γίνει εντός του μήνα και να μη χρειαστεί η πάροδος ενός μήνα για να συγκληθεί η Επιτροπή εκ νέου με τη διαδικασία της χρήσης του αιτήματος των 2/5 από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ζήτησε κι άλλα πρόσωπα να κληθούν στην Επιτροπή
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Χάρης Καστανίδης, υπενθύμισε ότι το κόμμα του είχε ζητήσει να κληθούν στην Επιτροπή και άλλα πρόσωπα και θεσμοί για να διερευνηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα, όπως η ΡΑΣ, οι εκπρόσωποι εργαζομένων, διευθύνοντες και πρώην διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train. Σωστά εκκλήθηκαν, εν αρχή αυτών των συνεδριάσεων είναι η ακρόαση των τεσσάρων πρώην Υπουργών αλλά δεν μπορεί να μην υπάρξουν και άλλες ακροάσεις. Πρόκειται για τεράστιο ζήτημα. Η σημερινή μας συνεδρίαση να θεωρηθεί η αρχή μιας συνεχιζόμενης διαδικασίας, προκειμένου μετά από λίγες ημέρες να έχουμε προσκλήσεις για νέες ακροάσεις για το θέμα σύμφωνα με τα αιτήματα που έχουν καταθέσει τα κόμματα.

Να κληθούν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, ανέφερε ότι εμείς έχουμε ζητήσει να κληθούν όλοι οι υπουργοί Μεταφορών από το 2007 που άρχισε η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως επίσης και οι διοικήσεις του ΟΣΕ από τότε της Hellenic Train και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Η εθνική τραγωδία θα μας στοιχειώνει όλους

Ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Γιώργος Μυλωνάκης, συμφώνησε με την συνέχιση της διαδικασίας λέγοντας ότι θα πρέπει στην Επιτροπή να κληθούν και οι υφυπουργού Υποδομών, υπεύθυνοι για τους σιδηροδρόμους και οι γενικοί γραμματείς και όχι μόνο η συζήτηση να περιοριστεί στην σύμβαση 717 αλλά και στις υπόλοιπες συμβάσεις. Η εθνική αυτή τραγωδία είπε «θα μας στοιχειώνει όλους».

Να κληθούν οι αρμόδιοι των ΕΡΓΟΣΕ, ΓΕΟΣΕ, ΡΑΣ

Η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα ανέφερε ότι το κόμμα της πιστεύει ότι θα πρέπει να κληθούν οι αρμόδιοι υφυπουργοί του Υπουργείου Μεταφορών, η ΕΡΓΟΣΕ, η ΓΕΟΣΕ, η ΡΑΣ, οι εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων.

Να διεξαχθούν όσες συνεδριάσεις χρειάζονται

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης ζήτησε να διεξαχθούν όσες συνεδριάσεις χρειάζονται και να μην ακολουθεί η διαδικασία των αιτημάτων της Αντιπολίτευσης (των 2/5) ώστε εντός του μήνα η Βουλή σε επίπεδο Επιτροπής να έχει ολοκληρώσει το έργο της πριν από την έκδοση του πορίσματος των Εμπειρογνωμόνων. Θα πρέπει είπε να μην μείνουμε στο στενό γράμμα του ΚτΒ ώστε το Κοινοβούλιο να ολοκληρώσει τις ακροάσεις του

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας Αθανάσιος Μπούρας, έκλεισε τον κύκλο των παρεμβάσεων επί της διαδικασίας λέγοντας ότι «μετά το πέρας της σημερινής συνεδρίασης θα επεξεργαστώ όλα όσα αναφέρθηκαν αλλά και τυχόν άλλα που μπορεί να προκύψουν. Καθώς σήμερα ξεκινάμε αυτή την διαδικασία με την σύμβαση 717.Και θα σας ενημερώσω σύμφωνα με τον ΚτΒ».

Το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κρίθηκε αναγκαίο να υλοποιηθεί

Αφού τα μέλη έλυσαν τα διαδικαστικά θέματα, πρώτος τον λόγο πήρε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ο πρώην υπουργός επεσήμανε πως θεωρεί καθήκον όλων να συζητηθεί και διερευνηθεί η σύμβαση αυτή γιατί έχει συμβεί τραγικό δυστύχημα και χρειάζεται εξακρίβωση αλήθειας. «Υπηρέτησα ως υπουργός από το δεύτερο εξάμηνο 2013 και 2014. Δηλαδή 18 μήνες συνολικά και αποχώρησα μετά τις εκλογές Γενάρη 2015».

Όπως ανεφερε ο κ. Χρυσοχοίδης «Από το 2010 συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας ΕΡΓΟΣΕ με σκοπό αποτύπωσης κατάστασης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνηση.

Το 2010 συγκροτήθηκαν 2 ομάδες εμπειρογνωμόνων από ΕΡΓΟΣΕ που μαζί με τον ΟΣΕ παρέδωσαν 11 πορίσματα και συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας για ανάταξης και αναβάθμιση συστήματος σηματοδότησης».

Το 2012 η ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε για παρατηρήσεις στον ΟΣΕ που ενέκρινε. Διαδικασία έγκρισης σκοπιμότητας έργου από ενδιάμεση διαχειριστική αρχή μεταφορών και επιτροπή ΕΕ με έγκριση χρηματοδότησης από ταμείο συνοχής.

Εγκρίθηκε το έργο από τα καθ’ ύλην αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα και πήρε δρόμο δημοπράτησης τον Φλεβάρη 2014 με προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό ανάδοχος με χαμηλότερη προσφορά και το ποσό 41.297.147 ευρώ. Χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ. Ακολούθησε διαδικασία ενημέρωσης Βουλής τον Ιούνιο 2014 και ο έλεγχος νομιμότητας από ΕΣ που έκρινε νόμιμη τη σύμβαση επιτρέποντας υπογραφή της. Τέλη Σεπτέμβρη 2014 υπέγραψε η διοίκηση ΕΡΓΟΣΕ τη σύμβαση στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη Προμαχώνα. Ο χρόνος υλοποίησης ήταν στα 2 έτη μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου 2016.

Ο ανάδοχος έπρεπε να κάνει καταγραφή δικτύου. Το έργο ήταν απολύτως αναγκαίο γιατί εν μέσω κρίσης η Ελλάδα σε συνεργασία με την ΕΕ αποφάσισε να ολοκληρώσει από το 2007 και 2010 την υποδομή στον βασικό άξονα από Ρίο ως Προμαχώνα.

Σημαντικό παράγοντα αποτελούσε η ασφάλεια στο δίκτυο. Το έργο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης κρίθηκε αναγκαίο να υλοποιηθεί! Το έργο αφορούσε ανάταξη και αναβάθμιση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς στον άξονα.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών 1990-2000 εγκαταστάθηκαν συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που έγιναν αντικείμενο φθοράς και κλοπών με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει προβλήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Αποφασίστηκε να γίνει όσο το δυνατόν ταχύτερα η αποκατάσταση ζημιών. Μετά την ανάταξη ο ανάδοχος πρέπει να προβεί σε αναβαθμίσεις σε επίπεδο ασφαλείας με βάση τις πιο πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες. Τα παλιά συστήματα σηματοδότησης δεν είχαν πιστοποίηση όπως απαιτούσαν οι πιο σύγχρονοι κανονισμοί της ΕΕ.

Τα έργα ανήκουν στον λαό
Αμέσως μετά ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπιρτζης μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας σχετικά με τη σύμβαση 717 ανέφερε πως «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, ανήκουν στον λαό» και σχολίασε πως «Γινόταν πάρτυ στα έργα τα προηγούμενα χρόνια. Ζήσαμε να ακυρώνονται διαγωνισμοί και να ανακοινώνονται άλλοι. Πρόκειται, είπε, χαρακτηριστικά για μια «Κακή σύμβαση. Η 717 ήταν ελλιπής σύμβαση που δημιούργησε την αναγκη να γίνει ανακεφαλαιωτικός πίνακας και συμπληρωματική σύμβαση.

Έχουμε αποδείξει ότι το ποσοστό υλοποίησης της 717 είναι πάνω από 72% και η αρχική συμβαση ηταν σχεδόν στο μηδέν τοις εκατό τον Φεβρουάριο του 2015.

Τα έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ λένε ότι τον 21 Σεπτεμβίου του 2018 είναι στο 68%. Έχουν έγγραφο της δημοπρασίας που ζητά απομείωση του έργου. Αν ζητούσαν να απομειώσουν εγγυητικες, είναι για να πάνε φυλακή.

Τον Μάρτιο του 2020 το έργο ήταν στο 74% και το 2023 είναι στο 77%. Και η συμπληρωματική του 2023 είχε υλοποιηθεί στο 17% ενώ είχε χρόνο περαίωσης.

Η σύμβαση 717 ήταν κακή σύμβαση με ελλιπείς μελέτες και αμφίβολο προϋπολογισμό και το επιβεβαιώνει η ΕΔΕΛ και το Ελεγκτικό Συνέδριο, που αναφέρουν απίστευτα κενά, γι’ αυτό ενέκριναν και τον αναθεωρητικό πίνακα. Οι μελέτες που πήρε ο ανάδοχος δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα.

Μέσα στη σύμβαση υπήρχαν υλικά που δεν παράγονταν πια για να τα πάρει ο ανάδοχος. Δεν έγινε μια σοβαρή μελέτη που να λέει πως τα υλικά μπορούσαν να συνεργαστούν με τα νεα συστηματα. Υπήρξε επικοινωνία με τους κατασκευαστικούς οίκους που λένε ότι δεν ήταν συμβατά. Το ελεγκτικό συνέδριο αναφέρει μεταξύ άλλων πως από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι οι λύσεις ήταν πλημμελείς.

Ανέλαβα εγώ την πολιτική ευθύνη

Εν συνεχεία, τον λόγο πήρε ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής τονίζοντας πως «εκφράζουμε τη βαθιά μας οδύνη και τα συλλυπητήρια στις οικογένειες των ανθρώπων που χάθηκαν. Όσοι βρισκόμαστε εδώ, έχουμε απέναντί μας τις οικογένειες των θυμάτων αλλά και την κοινωνία που πενθεί».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «Έχουμε ευθύνη να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας έξω από μικροπολιτικές σκοπιμότητες», ενώ υπογράμμισε πως για όσα θα αναφέρει, θα υπάρξει σχετική τεκμηρίωση.

«Δεν θα κάνουμε επιλεκτικά επιλογές εγγράφων. Θα αναφερθούμε στα γεγονότα ως έχουν και θα κάνω και προσωπικές αναφορές», είπε ο κ. Καραμανλής και τόνισε πως «Σιώπησα αλλά ηταν υποχρέωσή μου η πρώτη τοποθέτησή μου να γίνει εδώ στο ελληνικό Κοινοβούλιο» και συμπλήρωσε πως «Όλο αυτό το διάστημα μίλησαν πολλοί. Οι περισσότεροι μίλησαν με σκοπιμότητα και δημαγωγία». Αμέσως μετά, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «λίγες ώρες μετά την τραγωδία παραιτήθηκα αντίθετα με τη συνηθισμένη πρακτική να τίθενται κάποιοι σε διαθεσιμότητα. Ανέλαβα την πολιτική ευθύνη. Αυτό θα μείνει γράμμα κενό αν δεν δούμε τα λάθη και δεν τα διορθώσουμε. Παραιτήθηκα από τη θέση του υπουργού. Ούτε είχα ούτε έχω κάποια εξάρτηση από κυβερνητική θέση. Δεν ζήτησα παραιτήσεις υφισταμένων».

Εν συνεχεία, ο κ. Καραμανλής είπε πως «Να διερευνήσουμε ποια λάθη έγιναν, ποιοι τα έκαναν, σε ποιο επίπεδο. Το οφείλουμε στη μνήμη όλων όσοι χάθηκαν».

Και συμπλήρωσε πως «Ας εξετάσουμε τη σύμβαση 717 του 2014. Είναι μια σύμβαση που εάν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του ΟΣΕ θα ήταν ασφαλέστερη. Παραλάβαμε το έργο της σύμβασης 717 βαλτωμένο και το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%. Δεν παραδόθηκε ποτέ το 67%, ποτέ το 33%, παραδόθηκε λειτουργικό το 18%».

Τα ψέματα για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη
Στη συνέχεια ο Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε στα ψεύδη που έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα όσον αφορά τη σύγκρουση των τρένων στα Τεμπη.

Πρώτο ψέμα, είπε ο κ. Καραμανλής, ότι «αναφέρουν πως στο σταθμό Λάρισας δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Διέθετε σύστημα από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, ήταν σε λειτουργία μια ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά όπως έκαναν οι προηγούμενοι. δυστυχώς δεν το έκανε, τη χάραξε χειροκίνητα και ξέχασε ένα κλειδί. Επειδή λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης μπορούσε να δει το τρένο στη λάθος κατεύθυνση για 12 λεπτά αλλά δυστυχώς δεν το έκανε.

Δεύτερο ψεύδος ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ΕΤCS το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί, είπε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας ότι «απο τη στιγμή που ο σταθμάρχης παρέκαμψε το σύστημα και πήγε χειροκίνητα και έδωσε εντολή παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κανένα σύστημα δεν θα σταματούσε την κίνηση του τρένου. Και το ETCS και η σηματοδότηση θα είχε απενεργοποιηθεί. Με το σύστημα αυτό ναι θα είχε περισσότερες δυνατότητες ο σταθμάρχης αλλά δεν ξέρουμε να θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα γιατί όλα τα συστήματα καταλήγουν στους ανθρώπους»

«Ισχυρίζονται ότι αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR θα είχαμε προλάβει το κακό. Ισχυρίζονται από την αξιωματική αντιπολιτευση ότι το σύστημα είχε παραδοθεί. Παραλείπουν να πουν ότι έλειπε η απαραίτητη πριν την χρήση του αξιολόγηση και πιστοποίηση. Τα στάδια προχώρησαν την τελευταία 3ετία με έγκριση και πιστοποιητικό συμμόρφωσης. Το GSMR τέθηκε σε λειτουργία το 2022. Το σύστημα αυτό που υποτίθεται ότι δεν χρησιμοποιείται είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε και ακούσαμε τους διαλόγους που έχουν δοθεί σε δημοσιότητα» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

«Ισχυρίζονται στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι έως το 2019 υπήρχε κεντρο ελέγχου που θα απέτρεπε το δυστύχημα. Υποθέτω ότι εννοούν το άτυπο κέντρο στην Καρόλου καθώς πύργος ελέγχου δεν υπήρξε ποτέ. Λειτουργεί και σήμερα χωρίς εκπροσώπους της Hellenic Train που είναι ιδιωτική εταιρεία. Σκοπός του κέντρου ήταν να παρακολουθεί τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Δεν ήταν τίποτε περισσότερο από κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης των δρομολογίων» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

«Διατείνονται ότι μέχρι το 2019 υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης που καταργήθήκε από ΝΔ. Καταθέτω στα πρακτικά βάρδιες του 2017, 2018 και 2019 με έναν σταθμάρχη» συνέχισε όσον αφορά τα ψέματα ο πρώην υπουργός Μεταφορών.

Ειδικα, δε, για το ότι «δήθεν δεν υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας απαντώ ότι υπήρχαν αλλά αποδείχθηκαν ανεπαρκείς. Δικλίδα ήταν το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που δεν χρησιμοποιήθηκε. Δικλίδα ήταν ο δεύτερος και τρίτος σταθμάρχης που δεν ήταν στις θέσεις τους. Δικλίδα ήταν ο κανονισμός ασφαλείας του ΟΣΕ που δεν εφαρμόστηκε. Δικλίδα ήταν το πώς θα έπρεπε να γίνονται οι αναγγελίες για τα δρομολόγια αλλά δεν έγιναν με τον σωστό τρόπο».

Οι αλήθειες για τη χρηματοδότηση και τις προσλήψεις

Απαντώντας στα περί δήθεν υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «αυξήσαμε από 45 σε 75 εκατ. ευρώ την χρηματοδότηση του ΟΣΕ ενώ προβλέψαμε κονδύλια από το Ταμέιο Ανάκαμψης».

Για τον αριθμό των εργαζομένων, δε, είπε ότι «από το 2009 και μετά ο αριθμός εργαζόμενων έβαινε μειούμενος. Πότε ανακόπηκε η πορεία; Το 2022. Εμείς προχωρήσαμε σε διαδικασίες προσλήψεων με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ το 2022 και 2023. Διαδικασίες αδιάβλητες και δυστυχώς χρονοβόρες. Το 2015-19 έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, επί των δικών μας ημερών έγιαν περισσότερες από 200 προσλήψειες και άλλες 200 με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Σε μια περίοδο μείωσης υπαλλήλων από το 2022 άρχισε να αυξάνεται ο αριθμός. Σε μια τόσο οδυνηρή στιγμή για την κοινωνία μας ας συμφωνήσουμε για τα γεγονότα».

Όσον αφορά τη σύμβαση με την Hellenic Train αφού είπε ότι «έχουν ακουστεί σημεία και τέρατα» στη συνέχεια εξήγησε ότι «το 2017 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να διαγράψει χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο ύψους 700 εκατ. ευρώ και στην συνέχεια να την πωλήσει έναντι 45 εκατ. ευρώ. Το 2022 υποχρεώνουμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβεβαιώνει τα δρομολόγια που εκτελεί να πληρώνει για την χρήση της υποδομής που χρησιμοποιεί».

«Δεν κρύφτηκα ποτέ στην ζωή μου και δεν δίστασα να αναλάβω τις ευθύνες μου. Παραλάβαμε μια σύμβαση στο 18% και την πήγαμε στο 70% δυστυχώς όχι στο 100%. Στον τομέα σιδηροδρόμων προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε παθογένειες δεκαετιών. Όμως για να εξαλείφουν απαιτούνται χρόνια. Δεν θα ήμουν συνεπής με τα πιστεύω μου αν θεωρούσα ότι προσωπικά και εγώ δεν φέρω μερίδιο ευθύνης για όλα αυτά. Δεν συμφωνώ με λογικές που λένε ότι τα έκανα όλα καλά».

Χρέος μας να δούμε τα λάθη

Όπως είπε ο κ. Καραμανλής «η τραγωδία Τεμπών συγκλόνισε την χώρα μας» προσθέτοντας ότι «δεν πρέπει να ξεχαστεί η άδικη απώλεια συνανθρώπων μας».

«Αυτή την ώρα όσοι βρισκόμαστε στην αίθουσα της Βουλής έχουμε απέναντί μας τις οικογένειες των θυμάτων και μια κοινωνία που πενθεί και γι αυτό έχουμε ιερές υποχρεώσεις: Να αναλάβουμε ο καθένας τις ευθύνες του. Να πούμε όλη την αλήθεια και να αφήσουμε έξω από ένα τέτοιο θέμα τις όποιες μικροπολιτικές σκοπιμότητες» συνέχισε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.

«Χρέος μας να δούμε όλα τα λάθη για να μην επαναληφθούν. Αυτή είναι η αρχή που διέπει την σημερινή μου τοποθέτηση. Οι περιστάσεις δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε επιλεκτικές επιλογές εγγράφων. Ελπίζω αυτό να το σεβαστούμε» συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ