Ανακοινώθηκε η σύσταση της υπερκομματικής, όπως την είχε χαρακτηρίσει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων είναι τριμελής και συμμετέχουν οι:
– Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρος.
– Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ως μέλος.
– Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Την εποπτεία της επιτροπής θα έχει ο ίδιος ο νέος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης. Η επιτροπή θα επιτελέσει το έργο της στο συντομότερο δυνατό χρόνο και θα καλέσει τεχνικό προσωπικό, εμπειρογνώμονες ή όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει απαραίτητο, προκειμένου να τη συνδράμουν, όπως γίνεται γνωστό.
Αντιδράσεις ωστόσο έχει προκαλέσει η επιλογή του καθηγητή Θανάση Ζηλιασκόπουλου στην τριμελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από δυο ειδικούς και τον επίτιμο πρόεδρο του Νομικού συμβουλίου του Κράτους, και θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Μόλις ανακοινώθηκαν τα μέλη της επιτροπής από τον Γιώργο Γεραπετρίτη, τα media του ΣΥΡΙΖΑ άρχισαν να εξαπολύουν επιθέσεις εναντίον του επειδή -μεταξύ άλλων- διετέλεσε και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, του Ταμείου για την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας.
Λίγο αργότερα ο ΣΥΡΙΖΑ, με επίσημη ανακοίνωσή του εξέφρασε την αντίθεσή του με τη σύνθεση της επιτροπής. Η αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνει ότι η Επιτροπή δεν χαίρει διακομματικής συναίνεσης και δεν μπορεί να θεωρηθεί ως υπερκομματική.
“Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές”, τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ
Η ανακοίνωση των εκλεκτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή.
Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.
Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα “τραγικό ανθρώπινο λάθος” και “διαχρονικές οι ευθύνες”.
Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές.
Η ανάρτηση Παππά: Κοροϊδία και προσβολή
Από την πλευρά του, ο τομεάρχης υποδομών και μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, με ανάρτησή του στα social media, αναφέρει πως ο κ. Ζηλιασκόπουλος αποτέλεσε Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον 2010 έως και το 2015 και τώρα καλείται να ελέγξει ο ίδιος τις ευθύνες του. “Κοροϊδία και προσβολή”, υπογραμμίζει.
Δείτε την ανάρτηση:
Ποιος είναι ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος
Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος γεννήθηκε στο Θούριο Έβρου το 1960. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996. Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair). Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου.
Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών — αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων — όπου διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics”. Την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την περίοδο 2013-2015 ήταν μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. Από το 2020 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν πρότυπα ισορροπίας και βελτιστοποίησης δικτύων, αλγορίθμους βέλτιστης διαδρομής, τεχνολογίες πληροφοριών, συστήματα ελέγχου, Logistics, διαχείριση κυκλοφορίας, και δρομολόγησης εμπορευματικών μεταφορών.
Ποιοι είναι οι Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς και Βασίλειος Προφυλλίδης
Ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς είναι Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1954, είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.
Μετά από διαγωνισμό το 1963, έλαβε μια ετήσια υποτροφία που ανανεώθηκε για 10 χρόνια, προκειμένου να φοιτήσει ως περιφερειακός υπότροφος στο Κολλέγιο Αθηνών, από το οποίο και αποφοίτησε το 1973. Την ίδια χρονιά, εισήχθη στη Νομική Σχολή Αθηνών απ’ όπου και αποφοίτησε το 1978. Το 1979, μετά από εξετάσεις, έλαβε υποτροφία από το « Ίδρυμα Στασινόπουλου» για μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία και το 1980 πήρε το D.E.A στο Δημόσιο και Διοικητικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Paris II.
Το 1983, διορίστηκε ως Δικαστικός Αντιπρόσωπος στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και υπηρέτησε στα Γραφεία Νομικών Συμβούλων, στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (1983-1989), Εργασίας (1983-1985) Οικονομικών (1989-1990) Εξωτερικών, (1990-1994), στο Ειδικό Γραφείο Κοινοτικού Δικαίου του ΝΣΚ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (1994-2014) και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, (2015-2018).
Έχει χειριστεί υποθέσεις αρμοδιότητας του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου (πχ για το σκάνδαλο Κοσκωτά, για τις προβληματικές επιχειρήσεις, κλπ), του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΚ/ΔΕΕ) και του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΠΕΚ/ΓΔΕΕ), στο Λουξεμβούργο, και του Ευρωπαϊκού Οργάνου Συμφιλίωσης, στις Βρυξέλλες, με αντικείμενο την ακύρωση ή μείωση προστίμων επιβαλλομένων από την ΕΕ σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, στο πλαίσιο εκκαθάρισης λογαριασμών FEOGA/ ΕΓΤΠΕ και ΕΓΤΑΑ.
Ως μέλος ομάδας υπεράσπισης, συμμετείχε στο χειρισμό της υπόθεσης της Κύπρου C-432/1992 όπου με την απόφαση του Δικαστηρίου απαγορεύτηκαν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων από τα κατεχόμενα της Κύπρου στην ΕΕ, μέσω Τουρκίας, χωρίς τα απαιτούμενα φυτοϋγειονομικά πιστοποιητικά της νόμιμης κυβέρνησης της Κύπρου. Χειρίστηκε επίσης, την υπόθεση της κατοχύρωσης της φέτας, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), στο ΔΕΕ.
Έχει συμμετάσχει σε διμερείς συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεδριάσεις Διαχειριστικών Επιτροπών της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και των Κοινών Οργανώσεων Αγορών και σε ειδικές ομάδες και επιτροπές γεωργίας, εκπροσωπώντας και υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της χώρας μας.
Έχει λάβει μέρος ως ομιλητής ή συντονιστής σε σεμινάρια και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για θέματα εθνικού και ενωσιακού δικαίου και έχει διατελέσει μέλος ή πρόεδρος σε πλήθος επιτροπών και συμβουλίων νομοτεχνικών, πειθαρχικών και γνωμοδοτικών.
Ο Β. Προφυλλίδης είναι Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ, Συγκοινωνιολόγος (DEA) και Διδάκτορας του Πολυτεχνείου των Παρισίων (Ecole Nationale des Ponts et Chaussées) και Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής ΑΠΘ .
Διετέλεσε συνεργάτης του Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, του ΟΣΕ, του Δήμου Θεσσαλονίκης, των Γαλλικών Σιδηροδρόμων. Έλαβε μέρος σε πολλά διεθνή συνέδρια καθώς και σε διασκέψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Διεθνούς Τράπεζας και του ΟΟΣΑ. Εκπόνησε σειρά από μελέτες συγκοινωνιακές, κυκλοφοριακές, μελέτες σκοπιμότητας, μελέτες πρόβλεψης ζήτησης μεταφορών, μελέτες σχεδιασμού, οργάνωσης και κατασκευής σιδηροδρόμων, μετρό και αεροδρομίων.
Σήμερα είναι Καθηγητής στο ΔΠΘ, όπου διδάσκει από το 1990. Διετέλεσε επί πενταετία (2008-2013) Πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Δ.Π.Θ. Δίδαξε ακόμη ως Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (1995-99).