Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με τις πολιτικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και την περιβόητη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ.
Η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν εν γνώσει και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όπως δείχνουν οι ερωτήσεις που είχαν γίνει στη Βουλή την περίοδο της διακυβέρνησης.
Όπως αναφέρουν τα parapolitika.gr, υπάρχει σχετική επερώτηση από τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστο Κέλλα, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, στην οποία αναρωτιέται για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που αφορά στην περαίωση του έργου το οποίο απέρρεε των υποχρεώσεων της σύμβασης.
Μάλιστα, στέκεται στην παρατήρηση του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ για την κωλυσιεργία που παρατηρείται σε διάφορα τμήματα, μεταξύ αυτών και το Δομοκός-Λάρισα.
Ο κ. Κέλλας αναρωτήθηκε, δε, πώς, αφού η ΕΡΓΟΣΕ απάντησε στον ΟΣΕ πως έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο τμήμα Ορφανού-Λάρισας, για ποιο λόγο δεν είχε παραδοθεί ο εξοπλισμός στον ΟΣΕ, για να χρησιμοποιηθεί άμεσα.
Επιπλέον, ρώτησε ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ διερωτήθηκε για ποιο λόγο η ανάδοχος εταιρεία δεν υπέγραψε τη σύμβαση από τη στιγμή που είχε υπογραφεί εκ του Ιουλίου του 2018, ενώ απόρησε αν η ΟΣΕ θα πλήρωνε ρήτρες στην περίπτωση που η ολοκλήρωση του έργου δεν θα πραγματοποιούνταν.
Αυτή είναι η επερώτηση του Χρήστου Κέλλα το 2019:
Τι είχαν απαντήσει ΟΣΕ και Υπουργείο Μεταφορών
Στην ερώτηση απάντησε πρώτα ο ΟΣΕ, που τόνισε ότι δεν μπορούσε να απαντήσει σε κάποιο από αυτά τα ερωτήματα καθώς υπεύθυνη ήταν η ΕΡΓΟΣΕ, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε συμβατική υποχρέωση για καταβολή ρήτρας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην περίπτωση που το έργο παρέμενε ημιτελές.
Η απάντηση δημοσιεύθηκε στις 24 Απριλίου 2019, πέντε μέρες ύστερα από τη σχετική επερώτηση.
Στις 10 Μαΐου του ίδιου έτους απάντησε στο βουλευτή με επίσημο έγγραφο και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο διαβεβαίωσε ότι η παράδοση του εξοπλισμού έχει αρχίσει, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν σκέφτεται αποξήλωση του “ήδη εγκατεστημένου, πληρωμένου και πλήρως λειτουργικού”, όπως τον χαρακτήρισε ο κ. Κέλλας στην επερώτησή του, εξοπλισμού.
Υπενθυμίζεται ότι το φως της δημοσιότητας είδε και μία ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου από το 2017, η οποία απευθυνόταν στον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Μάλιστα, άφηνε αιχμές και κατά του Θάνου Βούρδα, κουμπάρου του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος από διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών.