Όταν η Όλγα Κεφαλογιάννη ανέβηκε στο βήμα του Μουσείου της Ακρόπολης, η ατμόσφαιρα нап⟩ δεν θύμιζε απλώς μια τυπική κυβερνητική παρουσίαση. Έμοιαζε περισσότερο με «δήλωση πρόθεσης» μιας Ελλάδας που θέλει να παίζει στη μεγάλη κατηγορία, όχι μόνο στα νούμερα, αλλά και στην πολιτική ισχύ του τουρισμού ως διεθνούς εργαλείου. Και εκεί βρίσκεται το παρασκήνιο: ο τουρισμός δεν είναι πλέον μόνο ανάπτυξη. Είναι διπλωματία, branding και παγκόσμια προβολή της χώρας. Με λίγα λόγια: soft power, made in Greece.
Δεν πέρασε απαρατήρητο ότι δίπλα στην υπουργό βρισκόταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, σε μια στιγμή που περισσότερο έμοιαζε με «επισημοποίηση» του ελληνικού τουριστικού μοντέλου ως ευρωπαϊκού παραδείγματος. Η εικόνα ήταν πολιτικά καθαρή: η κυβέρνηση δεν διαχειρίζεται απλώς τον ελληνικό τουρισμό, τον εξάγει ως πρότυπο.
Οι πληροφορίες από το παρασκήνιο αναφέρουν ότι το υπουργείο Τουρισμού ετοιμάζει πλέον ένα πιο επιθετικό πλάνο διεθνούς προβολής, που θα συνδέει τον τουρισμό με την πράσινη ανάπτυξη, την τεχνολογία και τις ειδικές μορφές ταξιδιών υψηλής αξίας. Με άλλα λόγια: λιγότερο “μαζικό καλοκαίρι”, περισσότερο premium όλο τον χρόνο. Γι’ αυτό και το «brand Ελλάδα» γίνεται πλέον πιο στοχευμένο. Όχι απλώς «ήλιος και θάλασσα», αλλά μια χώρα υψηλών εμπειριών και ποιοτικών επενδύσεων.
Κυβερνητικά στελέχη σχολιάζουν ότι ο πρωθυπουργός «έχει προσωπικό ενδιαφέρον να γίνει ο τουρισμός η πιο σύγχρονη βιομηχανία της Ελλάδας», κάτι που δικαιολογεί τις ταχύτητες στις νομοθετικές ρυθμίσεις, τις παρεμβάσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση και τις νέες ρυθμίσεις για πράσινα ξενοδοχεία. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί μιλούν για μια νέα σχέση του κράτους με τον τουρισμό, πιο οργανωμένη και λιγότερο χαλαρή από ό,τι στο παρελθόν.
Οι κακές γλώσσες λένε ότι η Κεφαλογιάννη «χτίζει προφίλ», αλλά οι πιο έμπειροι γνωρίζουν: δεν χτίζεται προφίλ χωρίς έργο. Και μέχρι στιγμής, η Ελλάδα δείχνει να ανεβαίνει επίπεδο όχι επειδή το λέει, αλλά επειδή το μετράει. Και αυτό, στον σκληρό κόσμο της πολιτικής, είναι το πραγματικό brand.





