Οι προκλήσεις και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις
«Εθνική επιτυχία η δυναμική πορεία του ελληνικού τουρισμού», τόνισε κατά την τοποθέτησή της στο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός – Μία Εθνική Υπόθεση», η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.
Ειδικότερα, τη στρατηγική ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού ανάδειξε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, χαιρετίζοντας τις εργασίες του συνεδρίου «Ελληνικός Τουρισμός – Μία Εθνική Υπόθεση», τονίζοντας ταυτόχρονα τη σημασία της συνεργασίας κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων και ιδιωτικού τομέα για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός τομέα που αποτελεί πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.
Η υπουργός Τουρισμού χαρακτήρισε εθνική επιτυχία τη δυναμική πορεία του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος, όπως είπε, καταγράφει ιστορικά υψηλές επιδόσεις, αναδεικνύοντας την Ελλάδα στους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ανέφερε η υπουργός Τουρισμού, το 2024 θα είναι το νέο έτος αναφοράς, καθώς αναμένεται αύξηση τόσο στην ταξιδιωτική κίνηση όσο και στα τουριστικά έσοδα. Και επεσήμανε την επιτυχία της επέκτασης της τουριστικής περιόδου πέραν των θερινών μηνών αιχμής.
Οι προκλήσεις του τουρισμού
Η κ. Κεφαλογιάννη υπογράμμισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός τομέας, όπως η γεωπολιτική αστάθεια, η κλιματική κρίση, αλλά και οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις.
«Είναι κρίσιμο να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να αποφέρει και τα επόμενα χρόνια οφέλη για την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες», τόνισε.
Επισήμανε, επίσης, ότι το υπουργείο Τουρισμού επενδύει στην ποιοτική και βιώσιμη ανάπτυξη και ανέδειξε τις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των προορισμών, τη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ ανάπτυξης και σεβασμού προς το περιβάλλον και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τις τοπικές κοινωνίες.
Αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία και δυνατότητα στον τουρισμό
Η κ. Κεφαλογιάννη ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό της με την πεποίθηση ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης παγκοσμίως, διατηρώντας τον πολυδιάστατο και ανταγωνιστικό χαρακτήρα του.
«Στη νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό, αξιοποιούμε κάθε ευκαιρία και δυνατότητα, διασφαλίζοντας το μέγιστο όφελος για την οικονομία και την κοινωνία», υπογράμμισε.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής της στον Νίκο Χατζηνικολάου, η υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι «η εθνική στρατηγική για τον τουρισμό έχει ως στόχο την ποιοτική ανάπτυξή του πέρα από το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”».
Η κ. Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στις δύο συνεχόμενες χρονιές-ρεκόρ αλλά σημείωσε ότι «δεν μπορούμε να επαναπαυθούμε σε αυτές» και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «διαμορφώνουμε ένα πολυθεματικό τουριστικό προϊόν, το οποίο θα προσφέρει μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες όλο το χρόνο».
Η βραχυχρόνια μίσθωση
Σε σχετική ερώτηση για τα επόμενα βήματα, η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού και τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης «ερχόμαστε να θέσουμε ένα πλαίσιο προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης καθώς θεσπίζεται για πρώτη φορά πλαίσιο με λειτουργικές προδιαγραφές και προδιαγραφές ασφαλείας. Το πλαίσιο αυτό, εκτός των άλλων, δίνει τη δυνατότητα ελέγχου του τουριστικού προϊόντος από τις υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε εκτενώς στο καινοτόμο πρόγραμμα για την κατάταξη των καταλυμάτων βάσει περιβαλλοντικής απόδοσης που περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο αλλά και στις επενδύσεις που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την ανάπτυξη και αναβάθμιση υποδομών που υποστηρίζουν ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο ορεινός και χειμερινός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός και ο τουρισμός υγείας και ευεξίας.
Τέλος, η υπουργός Τουρισμού επισήμανε τη σημασία των ψηφιακών τεχνολογιών για την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, με έμφαση στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, την αναβάθμιση τουριστικής εκπαίδευσης και ενίσχυση της ποιότητας κατάρτισης των εργαζομένων στις τουριστικές υπηρεσίες και υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της τουριστικής προβολής και του brand της Ελλάδας