Η πάταξη της φοροδιαφυγής και οι εταιρείες δικτυακού μάρκετινγκ

Πυραμίδα

Οι γνωστές «πυραμίδες» είναι ένα αλώβητο άντρο μαύρου χρήματος και φοροδιαφυγής

Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη και το οικονομικό επιτελείο παρουσίασαν το φορολογικό νομοσχέδιο για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ένα νομοσχέδιο σχεδόν ολοκληρωμένο, που ωστόσο ξεφεύγει μία ομάδα, που φοροδιαφεύγει διαχρονικά και συντονισμένα. Αναφέρομαι στις εταιρείας δικτυακού μάρκετινκ, τις λεγόμενες «πυραμίδες», λόγω του τρόπου ανάπτυξης τους.

Εμφανίζονται πελάτες, κερδίζουν μαύρα ποσά

Οι πυραμίδες λειτουργούν με τη δημιουργία ομάδων, πρόκειται για ένα είδος προσηλυτισμού, στο οποίο ένα μέλος, όσους περισσότερους γράφει, τόσα περισσότερα κερδίζει. Μέχρι εδώ σωστά και θεμιτά. Τα προϊόντα όμως που αγοράζουν ως «πελάτες» με τεράστιες εκπτώσεις, τα μεταπουλούν σε καταναλωτές σε τιμές καταλόγου, στον οποίο δεν αναγράφεται το ΦΠΑ. Τα κέρδη από τις πωλήσεις είναι 100% μαύρα, αφού δεν κόβονται αποδείξεις και τιμολόγια, ενώ ο πωλητής εμφανίζεται ως πελάτης.

Ανθεί η παραοικονομία 

Οι εταιρείες αυτές λειτουργούν απέναντι στις αναγνωρισμένες εταιρείες, αρκετές φορές με αθέμιτο ανταγωνισμό. Ενισχύουν την παραοικονομία, ενώ χειραγωγούν τα μέλη τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην αγοράζουν προϊόντα των εταιρειών ετικέτας. Η παρουσία τους προσβάλει την υγιή οικονομία και τον ανταγωνισμό, προκαλώντας ζημία τόσο στο κράτος, όσο και στις εταιρείες που λειτουργούν θεσμικά.

Έλεγχος και τσιμπίδα

Το υπουργείο οικονομικών οφείλει να έχει ενημέρωση για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, τα μέλη τους και τους τζίρους. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπει ένα τέλος στην φοροδιαφυγή και στην παραοικονομία που ακμάζει.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ