Ανάκληση της απόφασης που επιβάλλει την απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων από το 2035 υπόσχεται ο επικεφαλής της ομάδας το ΕΛΚ, εφόσον κερδίσει τις τις ευρωεκλογές του Ιουνίου
Ο επικεφαλής του ΕΛΚ, μέλος του οποίου είναι και η Νέα Δημοκρατία, υποσχέθηκε κατάργηση της απαγόρευσης της βενζίνης και του ντίζελ, που επιβλήθηκε από τους πράσινους και κόκκινους, απαξιώνοντας την δυνατότητα της τεχνολογικής ουδετερότητας, ως προς την εξάλειψη των εκπομπών ρύπων, επιβάλλοντας την ηλεκτροκίνηση ως την οριστική λύση, χωρίς να λαμβάνει στα υπόψη της, τους οικονομικούς κινδύνους και το υψηλό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Φρένο στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
Σύμφωνα με το UltraCarNews.gr, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, βάζει φρένο στην αμφιλεγόμενη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για προσωπική υπόσχεση του Μάνφρεντ Βέμπερ, προέδρου της συντηρητικής ομάδας του ΕΛΚ (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Εάν η ομάδα μου καταφέρει να αποκτήσει την πλειοψηφία, θα αναιρέσουμε την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που εγκρίθηκε σε αυτό το νομοθετικό σώμα», δήλωσε ο πολιτικός στην εφημερίδα Mediengruppe Bayern.
Οι δυσκολίες
Η ανάκληση δεν είναι καθόλου δεδομένη, ακόμη και σε περίπτωση νίκης των δεξιών, καθώς σε κάθε περίπτωση ο Weber, επικεφαλής του σχηματισμού στις ευρωεκλογές που είναι προγραμματισμένες για τις 6-9 Ιουνίου 2024, τονίζει τη σημασία της ρήτρας που προβλέπεται για το 2026, η οποία απαιτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αξιολογήσει την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην πορεία προς το 2035 και να προχωρήσει σε αναθεώρηση με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις. «Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω αυτή την επανεξέταση», καταλήγει ο εκπρόσωπος του ΕΛΚ, «για να διορθώσω μια απόφαση που έλαβαν οι Κόκκινοι και οι Πράσινοι, η οποία οδηγεί σε τεράστια ανταγωνιστικά μειονεκτήματα για την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Η θέση της Νέας Δημοκρατίας
Η στροφή του Μάνφρεντ Βέμπερ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη θέση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος βλέπει την ηλεκτροκίνηση ως το μέλλον, επισπεύδοντας μάλιστα την απαγόρευση της πώλησης θερμικών αυτοκινήτων στην χώρα νωρίτερα, ήδη από το 2030. Χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Αυστρία και η Τσεχία, έχουν ταχθεί υπέρ της τεχνολογικής ουδετερότητας για την ενεργειακή μετάβαση, προβάλλοντας ως εφικτή λύση τα βιοκαύσιμα, τα ηλεκτρονικά καύσιμα και το υδρογόνο. Λύσεις που η αμφιλεγόμενη ΜΚΟ Transport & Environment, απέρριπτε, επιβάλλοντας στο ευρωκοινοβούλιο την ατζέντα της ηλεκτροκίνησης, μη διστάζοντας να έρθει σε σύγκρουση με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μέσω της ηλεκτροκίνησης η Ευρωπαϊκή Ένωση χάνει το συγκριτικό πλεονέκτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας της, που είναι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την Κίνα να έχει απτά κέρδη, λόγω της τεχνολογικής της υπεροχής. Στη χώρα μας, δεν υπάρχουν ούτε οι υποδομές για μία άμεση ριζική μετάβαση, ούτε οι προϋποθέσεις αλλά και το κόστος των αυτοκινήτων, τα οποία μάλιστα δεν καλύπτουν στο ακέραιο τις μεταφορικές τους ανάγκες, είναι αρκετά υψηλό για τους Έλληνες καταναλωτές, δεδομένα που πρέπει η κυβέρνηση να λάβει υπόψη της για τη μελλοντική της θέση.
Τα ερωτήματα
Από τα παραπάνω προκύπτει το εύλογο ερώτημα, πως θα πράξουν οι μελλοντικοί ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας; Αν κρατήσουν την ίδια εμμονική στάση με την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα αντάρτικο μέσα στο ΕΛΚ, το οποίο μπορεί να είναι καθοριστικό για την οικονομία της ΕΕ, ή θα συμμορφωθεί σύμφωνα με τις υποσχέσεις του κ. Βέμπερ; Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν τόσο από τον Πρωθυπουργό, όσο και από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές…
Αναμένουμε…