OFF THE RECORD: Άντε καλέ σιγά, κόβονται τα ρουσφέτια;
Με έργα υποδομών σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και σιδηρόδρομο, η κυβέρνηση επιχειρεί να μετατρέψει τις δεσμεύσεις σε απτό αποτέλεσμα.
Με φόντο την έναρξη μιας παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου και την προσπάθεια επανασύνδεσης με την κοινωνία, η κυβέρνηση επιταχύνει την υλοποίηση και παράδοση μεγάλων έργων υποδομής σε ολόκληρη τη χώρα, επιδιώκοντας να αναδείξει ένα ισχυρό αφήγημα αποτελεσματικότητας και συνέπειας. Από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη έως την Κρήτη και τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα, το Μέγαρο Μαξίμου ποντάρει σε παρεμβάσεις που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, προβάλλοντας το μήνυμα ότι οι εξαγγελίες μετατρέπονται σε απτά έργα. Η στρατηγική αυτή συνδυάζεται με την εντατικοποίηση των περιοδειών κυβερνητικών στελεχών στην περιφέρεια, σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί η εικόνα μιας κυβέρνησης που συνεχίζει να παράγει έργο και να υλοποιεί το αναπτυξιακό της πρόγραμμα μέχρι την τελευταία ημέρα της θητείας της.
Από τα εργοτάξια στα παραδοτέα έργα
Στον πυρήνα του κυβερνητικού σχεδιασμού βρίσκεται η επιδίωξη να αποδειχθεί ότι οι δεσμεύσεις των προηγούμενων ετών δεν έμειναν στα χαρτιά. Η ολοκλήρωση κρίσιμων υποδομών μεταφορών και συγκοινωνιών θεωρείται κομβικής σημασίας τόσο για την οικονομική ανάπτυξη όσο και για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως πολιτικό κεφάλαιο ενόψει των επόμενων εκλογικών αναμετρήσεων.
Η κυβέρνηση επιχειρεί να αναδείξει ότι μεγάλα έργα τα οποία επί δεκαετίες παρέμεναν στάσιμα ή καθυστερούσαν, εισέρχονται πλέον σε φάση λειτουργίας, δημιουργώντας ένα νέο τοπίο στις μεταφορές, στις αστικές συγκοινωνίες και στις διαπεριφερειακές συνδέσεις της χώρας.
Ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά και η μάχη του κυκλοφοριακού
Πρώτος μεγάλος σταθμός είναι η συμβασιοποίηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, ενός έργου που φιλοδοξεί να δώσει ουσιαστικές λύσεις σε ένα από τα πιο επιβαρυμένα κυκλοφοριακά σημεία της Αττικής. Η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και η αναβάθμιση της Λεωφόρου Σχιστού αναμένεται να δημιουργήσουν μια νέα εναλλακτική διαδρομή για χιλιάδες οδηγούς, περιορίζοντας σημαντικά τις πιέσεις που δέχεται ο Κηφισός.
Το έργο αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς εξυπηρετεί μια περιοχή από την οποία διέρχονται καθημερινά περίπου 130.000 οχήματα, με τα προβλήματα συμφόρησης να αποτελούν μόνιμο χαρακτηριστικό της καθημερινότητας. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στη μείωση των καθυστερήσεων και στη συνολική αναβάθμιση των μετακινήσεων στη Δυτική Αττική.
Ο Ε65 ως νέος αναπτυξιακός άξονας της Βόρειας Ελλάδας
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στην ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, που συνδέει την Καλαμπάκα με τα Γρεβενά. Πρόκειται για ένα έργο με έντονο αναπτυξιακό αποτύπωμα, καθώς δημιουργεί έναν νέο, ταχύτερο και ασφαλέστερο διάδρομο μετακίνησης μεταξύ Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου.
Η λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να μειώσει σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης, να ενισχύσει τις εμπορευματικές μεταφορές και να βελτιώσει τη συνδεσιμότητα περιοχών που επί δεκαετίες αντιμετώπιζαν συγκοινωνιακές δυσκολίες. Για την κυβέρνηση, ο Ε65 αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα έργων που μεταβάλλουν τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.
Νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη με την επέκταση του Μετρό
Στα τέλη Ιουλίου το ενδιαφέρον στρέφεται στη Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι πέντε νέοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά. Η επέκταση αυτή θεωρείται κρίσιμο βήμα για την περαιτέρω αναβάθμιση των αστικών μετακινήσεων στη συμπρωτεύουσα και έρχεται να συμπληρώσει τη λειτουργία της βασικής γραμμής.
Η κυβερνητική επιχειρηματολογία εστιάζει στο γεγονός ότι ήδη από τη λειτουργία του Μετρό καταγράφεται μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, ενώ η προσθήκη των νέων σταθμών αναμένεται να διευρύνει περαιτέρω τα οφέλη για κατοίκους και επισκέπτες. Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται έτσι σε ένα από τα βασικά πεδία προβολής του κυβερνητικού έργου στη Βόρεια Ελλάδα.
ΒΟΑΚ και σιδηρόδρομος στην τελική ευθεία
Παράλληλα, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναδείξει την πρόοδο στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, με την ολοκλήρωση των πρώτων χιλιομέτρων του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος να σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τις οδικές υποδομές του νησιού.
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην αποκατάσταση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias». Η πλήρης επαναφορά της λειτουργικότητας του δικτύου, με σύγχρονα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και ελέγχου κυκλοφορίας, παρουσιάζεται ως κρίσιμο βήμα για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Το πολιτικό στοίχημα της καθημερινότητας
Πέρα από την τεχνική και αναπτυξιακή διάσταση των έργων, στο κυβερνητικό στρατόπεδο θεωρούν ότι η ολοκλήρωση μεγάλων υποδομών μπορεί να λειτουργήσει ως ισχυρό πολιτικό επιχείρημα απέναντι στην κριτική της αντιπολίτευσης. Η λογική που κυριαρχεί είναι ότι οι πολίτες αξιολογούν τελικά τα απτά αποτελέσματα στην καθημερινότητά τους και όχι μόνο τις πολιτικές αντιπαραθέσεις.
Γι’ αυτό και το επόμενο δίμηνο αποκτά ιδιαίτερη σημασία για το Μέγαρο Μαξίμου. Οι κορδέλες εγκαινίων, οι παραδόσεις έργων και οι συνεχείς περιοδείες υπουργών στην περιφέρεια εντάσσονται σε μια ενιαία στρατηγική που στοχεύει να αναδείξει την εικόνα μιας κυβέρνησης η οποία επιδιώκει να φτάσει στις κάλπες έχοντας να παρουσιάσει συγκεκριμένο έργο, επενδύοντας στο μήνυμα ότι οι δεσμεύσεις μετατρέπονται σε μετρήσιμο αποτέλεσμα για τους πολίτες.





