Η αιφνιδιαστική παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα, έρχεται να ταράξει τα νερά σε έναν οργανισμό που εδώ και χρόνια αναζητά τη θέση του στη νέα ψηφιακή εποχή. Παρά το γεγονός ότι η αποχώρησή του έγινε σε ήπιους τόνους, το περιεχόμενο της επιστολής του δείχνει καθαρά ότι ο τεχνοκράτης μάνατζερ συνάντησε εμπόδια — όχι μόνο στη γραφειοκρατία, αλλά και στην πολιτική βούληση να προχωρήσουν οι αναγκαίες αλλαγές. Η παραίτηση έγινε δεκτή από το Υπερταμείο, με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται, ενώ η προγραμματισμένη συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών για τα ΕΛΤΑ ανεστάλη, γεγονός που φανερώνει τη βαρύτητα της εξέλιξης.
Αιχμές και μηνύματα πίσω από τις γραμμές της επιστολής
Η επιστολή Σκλήκα δεν περιορίζεται σε μια τυπική αποχώρηση. Με σαφήνεια και τόνο πικρίας, περιγράφει έναν οργανισμό που έχει μείνει πίσω δεκαετίες, με ανεπαρκή υποδομή και αδυναμία να προσαρμοστεί στις ανάγκες της αγοράς. Ο πρώην CEO υπενθυμίζει πως τα ΕΛΤΑ έπρεπε να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013 και προειδοποιεί ότι χωρίς ριζικές κινήσεις, η βιωσιμότητα και ακόμη και η καταβολή μισθών τίθενται σε κίνδυνο. Παράλληλα, αφήνει αιχμές για πολιτικές και τοπικές πιέσεις, σημειώνοντας πως οι αντιδράσεις βουλευτών απέτρεψαν τον αναγκαίο διάλογο για την εφαρμογή του σχεδίου εξυγίανσης.
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ο Σκλήκας αποχωρεί γιατί δεν θέλει να γίνει μέρος ενός συστήματος που φοβάται το πολιτικό κόστος περισσότερο από την κατάρρευση ενός οργανισμού. Στο κυβερνητικό στρατόπεδο, πάντως, η στάση είναι ψύχραιμη. Αναγνωρίζεται ότι η μεταρρύθμιση των ΕΛΤΑ είναι μονόδρομος, αλλά θα πρέπει να γίνει με ρυθμό που δεν θα προκαλέσει κοινωνικές αντιδράσεις. Έτσι, η παραίτηση του Σκλήκα λειτουργεί και ως υπενθύμιση της δυσκολίας του μετασχηματισμού του δημόσιου τομέα — ενός πεδίου όπου η τεχνοκρατία συχνά συγκρούεται με την πολιτική πραγματικότητα.





