Η νέα κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, δυναμιτίζει εκ νέου τα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας
Η παγκόσμια αγορά έρχεται αντιμέτωπη τις τελευταίες ημέρες με μία νέα απειλή, αποτέλεσμα των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων στην Μέση Ανατολή. Η ένταση στην Ερυθρά Θάλασσα οδηγεί στη πρωτοφανή ναυτιλιακή κρίση και η δυτική οικονομία πιέζεται από απρόβλεπτους παράγοντες, εκτροχιάζοντας τις στρατηγικές και εκτοξεύοντας τα κόστη.
Νέες ανατιμήσεις
Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, αυξάνουν τα κόστη. Το κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται με επιπλέον 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα, τα οποία θα ενδεχομένως θα μεταπηδήσουν στον καταναλωτή. Οι γεωπολιτικές εξελίξεις έφεραν ένα νέο οικονομικό πόλεμο με απρόβλεπτες συνέπειες που θα επηρεάσουν όλα τα κράτη, δημιουργώντας νέες πληθωριστικές πιέσεις και ακρίβεια.
Οι προκλήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι από τους ηγέτες που παρακολουθούν στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τις τάσεις της οικονομίας. Ουκ ολίγες φορές έχει πρωταγωνιστήσει με τις τοποθετήσεις τους σε Συνόδους Κορυφής, βρίσκοντας λύσεις και ενισχύοντας το διεθνές προφίλ της Ελλάδος. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εξετάζει πρωτοβουλίες για την εξομάλυνση της κατάστασης, δεδομένου πως η χώρα μας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη ναυτιλία, αναλαμβάνοντας διαπραγματευτικό ρόλο και βάζοντας την Ελλάδα στο κάδρο των δυνάμεων της Μεσογείου.
Δύσκολες εξετάσεις για την ελληνική οικονομία
Η ελληνική οικονομία βρίσκεται ακόμα μία φορά αντιμέτωπη με μία αιφνιδιαστική κρίση, την οποία πρέπει να ξεπεράσει, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα της. Η δυσκολία αυτή την φορά είναι πως πλήττεται η ναυτιλία. Ωστόσο, το άνοιγμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στην αγορά των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, στην οποία η Ελλάδα θα πρωταγωνιστήσει ως παραγωγός και εξαγωγέας, πιθανότατα να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας στην παγκόσμια αγορά. Η μεγαλύτερη δυσκολία ωστόσο που θα αντιμετωπίσει η ελληνική οικονομία είναι η εισαγόμενη ακρίβεια, η οποία θα εκτροχιαστεί τις επόμενες μέρες, δεδομένου των αυξημένων ναύλων και των επικείμενων ελλείψεων στην αγορά.